Ontwerp | Mediamix Fit in West

JaxxWebsite

visitekaartje Fit in West
visitekaartje Fit in West

Fit in West is een netwerk in Amsterdam West, die met verschillende beweegprogramma’s, mensen uit hun doelgroep het plezier in bewegen (terug) laat vinden. Er zijn op dit moment 2 beweegprogramma’s: De Health Tour voor mensen met een BMI boven de 25 en Tour 66 voor Amsterdammers boven de 65.

Mediamix

De doelgroep voor de Tour 66 zijn mensen boven de 65, die wonen in één van de wijken: De Baarsjes Oud-West, Bos & Lommer of Westerpark. Steeds meer mensen uit deze doelgroep hebben facebook , maar een een groot aantal mensen komen nog nauwelijks op internet. Zo ook voor de doelgroep van Health Tour. Deze mensen zijn jonger, maar hiervan komt een deel niet zo vaak op internet. Daarom rees de vraag: “Hoe krijg je een beweegprogramma onder de aandacht bij mensen die zich weinig op het web begeven?”

Daarop kregen we een aantal antwoorden. De eerste is via verwijzers uit de zorg. Deze doelgroep wordt bediend via de website en af en toe een bericht op LinkedIn. Als tweede familieleden van de doelgroep. Deze mensen worden bediend via de website en Facebook. En een derde mogelijkheid zijn de gebiedsmakelaars die zich in de wijk begeven. Zij kennen de wijk en kunnen vertellen over het beweegprogramma en een visitekaartje geven voor meer informatie en aanmelden.

Visitekaartje

De informatie op het visitekaartje is kort en krachtig: kijk op de website voor alle informatie en bezoek de Facebookpagina voor inspirerende berichten.

Herkenbaarheid

De beweegprogramma’s worden in de infographic verbeeld door middel van een soort weg. Dit is hét beeldmerk geworden, welke wordt gebruikt in alle communicatie met beeld. Deze weg loopt altijd van linksboven naar rechtsonder om vooruitgang te symboliseren.