Een afspraak of offerte?

De tone of voice van InHolland

In de communicatie is het belangrijk om als merk een duidelijke stem en toon te hebben waarop je communiceert. Dat is waar een tone of voice voor wordt ontwikkeld.

Wanneer die tone of voice is geschreven, wil je dit natuurlijk ook overzichtelijk communiceren met de personen die communicatie uitingen maken voor het bedrijf. Daar komt grafische vormgeving bij kijken.

Van Inholland heb ik de opdracht gekregen hun Tone of voice vorm te geven.

Uitdaging

Een tone of voice kan een behoorlijke inhoud hebben met uitleg en voorbeelden. Hoe blijft het overzichtelijk? Allemaal natuurlijk binnen de huisstijl.

Tone of voice Inholland pag. 1

Aanpak Toine of voice

Als eerste hebben de klant en ik de opdracht goed doorgesproken. Hoe wordt het uiteindelijke document gebruikt? Wat is daarvoor het slimste formaat? En wat zijn de aanvullende verwachtingen?

De wens was een digitaal bestand, welke op het intranet van Inholland geplaatst zal worden. Een handig formaat is daarbij beeldschermformaat.

Een navigatie op iedere pagina om snel naar het gewenste onderwerp te klikken is bij een online document een voordeel. Zo ook de mogelijkheid om naar voeren en naar achteren te bladeren via knoppen. En natuurlijk hyperlinks, om door te klikken naar meer informatie.

Tone of voice Inholland pag. 9

Resultaat

Door de afwisselende vormgeving tussen de uitleg over de tone of voice en de voorbeelden, maar ook het gebruik van mooie foto’s, straalt deze digitale pdf precies uit wat Inholland wil bereiken met de tone of voice: persoonlijk en dichtbij en diversiteit als kracht.

Tone of voice Inholland pag. 1
Tone of voice Inholland pag. 9