Versterk je merk met een visuele identiteit

Met een visuele identiteit zorg je ervoor dat je organisatie één gezicht heeft in alles wat het doet. Elke uiting, van simpel drukwerk tot je website, draagt bij aan je positionering en versterkt de gewenste ervaring die iemand met jouw merk heeft.

Met een visuele identiteit kies je positie voor je merk zodat je de juiste mensen aantrekt die echt openstaan voor jouw aanbod of verhaal.

Onderdelen visuele identiteit van je merk

Een visuele identiteit draait om het DNA van je merk. Wat is bepalend en kenmerkend voor je organisatie? Welke waarden associëren mensen met je bedrijf? Zijn dat de gewenste waarden of moeten we dat bijsturen? Met een doordachte visuele identiteit kies je positie voor je merk. Dat doe je met de volgende visuele elementen:

  • Het logo
  • De kleuren
  • De typografie
  • De beeldtaal met richtlijnen voor iconen, illustraties en fotografie

Een visuele identiteit ontwikkelen

Het ontwikkelen van een visuele identiteit is een mooi maar intensief proces dat veel afstemming vraagt. Heb je al een logo en/of huisstijl en voldoen die nog steeds? Dragen deze de gewenste merkwaarden uit? Hoe ziet de doelgroep je?

Dat proces start met een praktische vragenlijst, gevolgd door een gesprek. In dat gesprek vraag ik door op wat er nu is en wat je wilt bereiken. Ik draag ideeën en suggesties aan zodat je daar op kunt reageren. Zo ontstaat een nauwe samenwerking en leggen we de basis voor de ideale combinatie van visuele elementen. Elementen die perfect passen bij jouw merk. Daarna ga ik aan de slag met:

Stap 1: Concepten maken

Dit soort logo’s zijn in meerdere opties mogelijk, een herkenbaar
symbool. Ook wel beeldmerk genoemd. Een abstract beeldmerk
en een mascotte als beeldmerk.
Dit logo kan in drie onderdelen worden opgesplitst: een herkenbaar beeldmerk (pictorial mark), een abstract beeldmerk (abstract logo mark) en een Mascotte logo.

Stap 2: Uitwerken visuele identiteit

Het gekozen concept werk ik verder uit tot een definitief logo. Ook bepaal ik de lettertypes, kleuren en andere visuele elementen. Je geeft opnieuw feedback die ik verwerk.

Stap 3: Opleveren visuele identiteit

Het eindresultaat! Je krijgt alle benodigde bestanden, richtlijnen en adviezen waarmee je jouw unieke visuele identiteit kunt vertalen naar je communicatiemiddelen.

Kies positie voor je merk

Laat zien waar je voor staat en trek de juiste mensen aan. Ik werk graag samen met jou aan je visuele identiteit. Je kan me bereiken op 06 468 488 86 of via jacqueline@itsjaxx.nl

Visuele identiteit ontwikkelen Podcastvrouw
Visuele identiteit ontwikkelen Podcastvrouw
Visuele identiteit ontwikkelen Podcastvrouw
Visuele identiteit ontwikkelen Podcastvrouw